Szybka Kolej Miejska w Warszawie

W trosce o osoby mające trudności w obsłudze strony przygotowaliśmy kilka ułatwień.
W każdej chwili możesz wywołać okno z opcjami za pomocą skrótów.

  • Internet Explorer, Chrome oraz Safari - kombinacja klawiszy Alt + litera c.
  • Firefox - kombinacja klawiszy Alt + Shift + litera c

Możesz również powiększać lub pominiejszać stronę, jeśli czcionka jest dla ciebie zbyt mała.

  • Aby powiększyć widok strony oraz litery skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku + .
  • Aby zmniejszyć widok strony skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz znaku - .
  • Aby przywrócić stronę do oryginalnych rozmiarów skorzystaj z kombinacji klawiszy Ctrl oraz cyfry 0.

Możesz również zmienić kontrast strony. Skorzystaj z przycisków poniżej.



Możesz przełączyć się na tekstową wersję strony.

Jesteś tutaj > Strona główna > Aktualności > Zawieś bilet WTP jak nie jeździsz!

« powrót

Aktualności  /   19 marca 2020
Autor  /  administrator

Zawieś bilet WTP jak nie jeździsz!

Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza nadzwyczajne rozwiązanie. Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego nie będą korzystać z komunikacji publicznej, mogą złożyć wniosek o zawieszenie biletu długookresowego.

Zawieś bilet WTP jak nie jeździsz!

Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził nadzwyczajne rozwiązanie. Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego zrezygnowali z podróży Warszawskim Transportem Publicznym, mogą drogą elektroniczną zwrócić się z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Przygotowana została specjalna strona internetowa, gdzie szybko i sprawnie można złożyć wniosek.

Strona dostępna jest pod adresem zawieswkm.wtp.waw.pl.

Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet i przepisać kod z obrazka; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. W przypadku biletu zakodowanego na innej karcie niż WKM, np. elektronicznej legitymacji studenckiej, trzeba podać 11 cyfrowy numer karty. Uwaga, bilet można zawiesić i odwiesić tylko raz.

Zawiesić można bilety 30- i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, także Bilety Metropolitalne. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet. Nie przewidujemy ograniczeń czasowych w zakresie możliwości przywrócenia zawieszonych biletów.

Na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl jest także możliwość odwieszenia biletu bez konieczności wychodzenia z domu. Konieczne jest podanie numeru karty i przepisanie kodu z obrazka. Bilet będzie aktywny od dnia wysłania formularza ze strony. Przekodowanie niewykorzystanej części biletu na inny termin będzie możliwe w POP.

Nie trzeba zgłaszać się do POP niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji publicznej. W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca wystarczy na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl odwiesić bilet. Można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca ważności, a zawieszony okres biletu odzyskać w terminie późniejszym. Jeśli ważność biletu się skończyła, można zakodować nowy bilet. Nagranie nowego biletu tego samego rodzaju, podczas gdy mamy już wgrany na kartę zawieszony bilet nie spowoduje usunięcia tego zawieszonego biletu – można go będzie odwiesić później.

Pasażerowie, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów powinni zgłosić się bezpośrednio do POP – w czasie trwania ważności biletu. Zwrot wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w Punktach Obsługi Pasażerów.

Gdzie znajdziesz numer swojej karty WKM

 
 
 

Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)

(22) 19 115

Koszt połączenia z numerem specjalnym (22) 19 115 jest zgodny z taryfą operatora osoby dzwoniącej

Tłumacz migowy Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »