Aktualności /
19 marca 2020
Autor / administrator
Zawieś bilet WTP jak nie jeździsz!
Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza nadzwyczajne rozwiązanie. Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego nie będą korzystać z komunikacji publicznej, mogą złożyć wniosek o zawieszenie biletu długookresowego.
Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził nadzwyczajne rozwiązanie. Pasażerowie, którzy w czasie zagrożenia epidemicznego zrezygnowali z podróży Warszawskim Transportem Publicznym, mogą drogą elektroniczną zwrócić się z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego. Przygotowana została specjalna strona internetowa, gdzie szybko i sprawnie można złożyć wniosek.
Strona dostępna jest pod adresem zawieswkm.wtp.waw.pl.
Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet i przepisać kod z obrazka; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku. W przypadku biletu zakodowanego na innej karcie niż WKM, np. elektronicznej legitymacji studenckiej, trzeba podać 11 cyfrowy numer karty. Uwaga, bilet można zawiesić i odwiesić tylko raz.
Zawiesić można bilety 30- i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, także Bilety Metropolitalne. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet. Nie przewidujemy ograniczeń czasowych w zakresie możliwości przywrócenia zawieszonych biletów.
Na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl jest także możliwość odwieszenia biletu bez konieczności wychodzenia z domu. Konieczne jest podanie numeru karty i przepisanie kodu z obrazka. Bilet będzie aktywny od dnia wysłania formularza ze strony. Przekodowanie niewykorzystanej części biletu na inny termin będzie możliwe w POP.
Nie trzeba zgłaszać się do POP niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji publicznej. W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca wystarczy na stronie zawieswkm.wtp.waw.pl odwiesić bilet. Można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca ważności, a zawieszony okres biletu odzyskać w terminie późniejszym. Jeśli ważność biletu się skończyła, można zakodować nowy bilet. Nagranie nowego biletu tego samego rodzaju, podczas gdy mamy już wgrany na kartę zawieszony bilet nie spowoduje usunięcia tego zawieszonego biletu – można go będzie odwiesić później.
Pasażerowie, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów powinni zgłosić się bezpośrednio do POP – w czasie trwania ważności biletu. Zwrot wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w Punktach Obsługi Pasażerów.
Masz pytania? Zwróć się do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 (24/7)
(22) 19 115
Kontakt z tłumaczem migowym online - kliknij aby skorzystać »